poniedziałek, 24 września 2007

Kod do pobrania

Źródła

Kod źródłowy jest dostępny pod adresem:
http://www.mytempdir.com/2026326

Informacje o publikacji
Kod jest rozpowszechniony na licencji GNU General Public License. Właściwie nie modyfikowałem plików z kodem, więc nie należy się spodziewać wielu komentarzy, czy jakichś udogodnień wpierających przejrzystość. W udostępnionym archiwum znajduje się kompletny projekt, który został utworzony w MS Visual Studio 2005 Express Edition. Jednak zważywszy na to, że Szachotron korzysta z zewnętrznych bibliotek, należy się w nie zaopatrzyć przed próbą kompilacji. Mam tutaj głównie na myśli bibliotekę języka skryptowego LUA. Niezbędne także jest posiadanie Luabind, która to biblioteka korzysta z Boost.

Mając przygotowane wszystkie niezbędne biblioteki można skompilować program. Projekt był testowany i kompilacja powinna zakończyć się bez żadnych errorów. Ponadto należy zwrócić uwagę, że nie jest wspierany Unicode.

Aby program zadziałał, konieczny jest silnik szachowy. Należy go skopiować do katalogu 'scripts'. Informacje, z którego silnika szachowego Szachotron ma korzystać, są zapisane w skrypcie inicjujacym 'core init' w linii core:SpawnProcess("Rybkav2.3.w32.exe"). Jako parametr SpawnProcess należy oczywiście podać nazwę odpowiedniego silnika.

Miłej zabawy!
Mam nadzieję, że komuś przyda się ten kod źródłowy. Komuś, kto będzie mógł przeznaczyć więcej czasu na roziwjanie tego projektu, niż ja mogłem mu poświęcić.

"That's all folks!"

14 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Na samym początku dziękuję serdecznie za kod. Mam do Pana taką serdeczną prośbę, czy można poprosic pana aby napisał pan co jest potrzebne do uruchonienia Szachotronu, ponieważ jestem początkującym komputerowcem i bardzo bym prosił pana aby Pan to napisał w następnym Blogu za co serdecznie dziękuję z góry w moim imieniu a także osób mniej się znających na komputerach i programowaniu.

Szachotron pisze...

Niestety konieczna jest umiejętność posługiwania się MS Visual Studio i, choćby w podstawowym stopniu, językiem C++.

Anonimowy pisze...

Ta, kod jest podany aby ktoś kontynuował projekt. W dużym stopniu też uniemożliwia byle oszustom grać wraz z Szachotronem. Podejrzewam iz mimo to niedługo pojawi się zkompilowana wersja gotowa do pobrania na innych stronach ;(.

Anonimowy pisze...

Serdecznie Dziękuję za odpowiedź. Czyli mam rozumieć że trzeba zainstalować następujące progrmy: MS Visual Studio 2005 Express Edition, bibliotekę języka skryptowego LUA oraz a także należy posiadać Luabind a także silnik szachowy.Bardzo serdecznie bym Pana prosię o potwierdzenie czy dobrze to rozumiałem..

Szachotron pisze...

Tak jest. Trzeba mieć zainstalowany kompilator Microsoftu [ ja pisząc Szachotrona 4 korzystałem z VS2005EE ]. Sam tego fakt praktycznie implikuje ze znajomością programowania, bo co komu po kompilatorze, jak nie będzie umiał z niego skorzystać. Kompilacja LUA, Luabind i Boost też wymaga pewnego doświadczenia. Mówiąc po ludzku, jeśli ktoś w życiu nie napisał czegoś więcej niż "Hello world!", to nie ma się co brać za zabawę ze źródłami Szachotrona.


"Ta, kod jest podany aby ktoś kontynuował projekt."

Tak jest ;) I mam nadzieję, że tak się stanie, że projekt nie upadnie. To był mój cel, żeby każdy mógł oszukiwać na kurnik.pl. Nie tylko ci, którzy w zaciszu swojego domu kodzą, ale każdy zwykły gracz. Spora część projektu już jest zrobiona. Teraz trzeba czekać na kogoś, kto sfinalizuje przedsięwzięcie i wyda gotową do używania wersję wykonywalną programu.

Anonimowy pisze...

buehehehhe , to program nie dziala ? idz sie lecz koles , dajesz cos co nie wiadomo do czego sluzy ... ´´zeby kazdy mogl oszukiwac´´ buehehe dobre bo nawet nie napisales co zrobic zeby to robic zal ...

Szachotron pisze...

Ehh.. Opublikowałem kod źródłowy. Jak sobie go skompilujesz [ czyli zrobisz plik *.exe ], to będziesz miał w pełni funkcjonalny program. Do poprawnego działania będziesz musiał sobie tylko poszukać silnika szachowego, ponieważ ja, ze względu na licencje nie mogę publikować w jednym archiwum Szachotrona z softem, za który trzeba płacić.

"nawet nie napisales co zrobic zeby to robic"

Jak to nie powiedziałem? A cały blog to o czym jest?
Żałosne to jest to, że czytać ze zrozumieniem nie umiesz. Bez tej umiejętności, nawet jakbyś miał podane wszystko na tacy, to byś nie umiał używać Szachotrona. Powód? Nie zrozumiałbyś instrukcji obsługi.

Właściwie to mam nadzieję, że Szachotron nie doczeka się użytkowników takiego pokroju, jakiego Ty jesteś.

Anonimowy pisze...

ehh , tylko jak to skompresowac do exe ¿? , ja mam silniki szachowe , rybke 2.3.2a , toge , zapa , generalñnie wszystkie ... ale jak bys mogl to prosilbym zebys pomogl mnie zawansowanym

Szachotron pisze...

Heh, źródeł się nie kompresuje, tylko się je kompiluje :)

Tak jak już wcześniej pisałem: jeśli nie znasz się na programowaniu i nie wiesz jak skompilować projekt - Szachotron w aktualnej wersji nie jest dla Ciebie.

Anonimowy pisze...

To był mój cel, żeby każdy mógł oszukiwać na kurnik.pl. Nie tylko ci, którzy w zaciszu swojego domu kodzą, ale każdy zwykły gracz.

Tak jak już wcześniej pisałem: jeśli nie znasz się na programowaniu i nie wiesz jak skompilować projekt - Szachotron w aktualnej wersji nie jest dla Ciebie.

haha.. wez sie zdecyduj kolo..
zal.pl

Anonimowy pisze...

to po co piszesz ze kazdy go moze uzywac ??? wole juz grac chess killerem niz sie prosic o szachotrona

Anonimowy pisze...

tak ,cpp i visual ok nie mam visuala i nie chce miec (na razie) ale dev wywala tyle błędów ,że nie wiem od czego zacząć, prosze podaj linki do ściągnięcia bibliotek i całej raszty? spróbuje na 64 przepisać. "lagi"

Anonimowy pisze...

ściągnąłem wszystko i próbowałem skompilować ale mi wyrzucał że brak biblioteki windows.h jak ją ściągnąłem z jakiegoś borlanda to z kolei wyrzucił brak kilku innych bibliotek

Szachotron pisze...

windows.h nie jest biblioteką, tylko plikiem nagłówkowym. Pod Visualem 2005 EE należy zainstalować Platform SDK, aby móc z niego korzystać.